Zespół Szkół Technicznych
ogłasza nabór do projektu mobilności
„Hiszpańskie praktyki szansą na rozwój zawodowy i osobisty”
POWERVET-2018-1-PL01-KA102-049262
finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój PO WER w ramach projektu “Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego“.
REGULAMIN REKRUTACJI
1. Celem projektu jest:
– podniesienie efektywności kształcenia oraz poziomu kompetencji zawodowych, społecznych i językowych uczestników ze szczególnym uwzględnieniem ich znaczenia na rynku pracy
– zdobycie praktyki w urządzaniu i pielęgnacji ogrodów publicznych i historycznych w warunkach hiszpańskich
– zdobycie doświadczenia zawodowego w hiszpańskim przedsiębiorstwie z branży energetyki odnawialnej, budownictwa i inżynierii sanitarnej
– eliminacja barier społecznych, komunikacyjnych i finansowych oraz umożliwienie uczestnikom rozwoju osobistego w zakresie komunikacji międzykulturowej
– wzmacnianie międzynarodowego wymiaru szkolenia zawodowego oraz podniesienie atrakcyjności nauczania poprzez ofertę ciekawego programu praktyk
2. II etap projektu obejmuje organizację miesięcznych praktyk w Granadzie (Hiszpania) we wrześniu 2021 dla 15 uczniów technikum architektury krajobrazu w Zespole Szkół Technicznych w Częstochowie. Miejscem praktyk będą ogrody i tereny zielone na terenie Granady. Rekrutacją objęci są uczniowie klas I, II i III 2020/2021.
UWAGA: praktyki zostaną zorganizowane w reżimie sanitarnym z zachowaniem wszelkich zalecanych w momencie wyjazdu środków bezpieczeństwa epidemiologicznego.
3. Dofinansowanie projektu pokrywa:
– zakwaterowanie w siedzibie organizacji przyjmującej;
– pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie);
– ubezpieczenie;
– transport do miejsca stażu (przelot oraz dojazd na lotnisko) oraz transport lokalny
– przygotowanie pedagogiczno – językowe (zajęcia konwersacyjne z języka angielskiego, kurs podstaw języka hiszpańskiego, 10 godzin zajęć z przedmiotów zawodowych, 2 godziny zajęć z pedagogiem i 2 godziny warsztatów na temat tworzenia CV)
– program kulturowy, obejmujący wycieczki tematyczne i krajoznawcze do znaczących obiektów kulturowych.
4. Wymagania dla uczestników:
– co najmniej komunikatywna znajomość języka angielskiego
– wysokie kompetencje zawodowe
– predyspozycje osobowościowe, odporność na stres oraz wysoka kultura osobista
5. Szczegółowe kryteria rekrutacji:
1. średnia ocen końcoworocznych (świadectwo) – maksymalnie 20 pkt
2. oceny końcoworoczne z przedmiotów zawodowych – maksymalnie 20 pkt
3. ocena końcoworoczna z języka angielskiego – maksymalnie 20 pkt
4. średnia ocen na półrocze – maksymalnie 20 pkt
5. opinia pedagoga szkolnego, która określi psychologiczne predyspozycje
kandydatów do uczestnictwa w stażu – maksymalnie 10 pkt
6. informacje dotyczące zachowania ucznia otrzymane od wychowawcy klasy – maksymalnie 15 pkt
7. frekwencja ( powyżej 65 % obecności w I semestrze roku szkolnego 2020/2021) – maksymalnie
15 pkt
8. praca i zaangażowanie na rzecz szkoły – ocena dyrektora ZST – maksymalnie 10 pkt
RAZEM: 130 pkt
6. Z grupy osób z najwyższą punktacją wybranych zostanie 15 uczestników. Pozostałe osoby, które przejdą pomyślnie rekrutację znajdą się na liście rezerwowej w kolejności według uzyskanej liczby punktów. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w czasie rekrutacji pierwszeństwo mają: sieroty, kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, uczniowie posiadający trudną sytuację materialną lub rodzinno-socjalną. Ostateczna lista uczestników oraz ewentualna lista rezerwowa zostanie ustalona przez Komisję Rekrutacyjną w składzie: Zespół Projektowy (koordynator projektu oraz nauczyciele przedmiotów zawodowych), nauczyciele języka angielskiego, pedagog szkolny, wychowawcy klas objętych rekrutacją, Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych. Wyniki poszczególnych etapów rekrutacji wraz z uzasadnieniem będą do wglądu dla kandydatów. Kandydat będzie miał 7 dni na odwołanie się od wyniku. W ramach procedury odwoławczej komisja rekrutacyjna będzie analizować ponownie wynik kandydata i wyda ostateczną decyzję na piśmie.
7. Uwaga: Komisja Rekrutacyjna zastrzega sobie prawo do wykreślenia uczestników z listy po zakończeniu rekrutacji w przypadku:
– licznych nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach przygotowujących do wyjazdu
– niewypełniania obowiązku nauki (wagary)
– problemów wychowawczych
– nieklasyfikowania lub ocen niedostatecznych na koniec roku szkolnego 2020/2021.
Uczestnik wykreślony z listy po rezerwacji biletów lotniczych zostanie obciążony kosztami przebukowania biletu. Wyjątki – udokumentowane problemy zdrowotne.
8. Terminy rekrutacji oraz materiały pomocnicze.
Kwiecień/Maj 2021 – analiza średniej ocen kandydatów
– konsultacje z pedagogiem szkolnym i wychowawcami
– ustalenie listy rankingowej i ogłoszenie wyników rekrutacji.
9. Zgłoszenia kandydatów w postaci wypełnionego FORMULARZA REKRUTACYJNEGO prosimy składać do dnia 20 kwietnia 2021. Skan wypełnionego i podpisanego formularza prosimy przesłać na adres erasmus@zst.czest.pl Proszę zachować papierową wersję formularza do późniejszego przekazania.
Hiszpańskie praktyki powervet 2021 formularz zgłoszeniowy