Śladami polskich romantyków- rajd klas II

W piękny letni, słoneczny dzień 14 września 2016 roku uczennice i uczniowie klas drugich z wychowawczyniami wybrali się na rajd.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzenia  Muzeum Regionalnego im. Zygmunta Krasińskiego w Potoku Złotym. Wysłuchaliśmy ciekawych informacji dotyczących życia i twórczości poety romantyzmu, a także jego miejsca w historii literatury polskiej. Nasz pobyt był więc związany z tematyką poruszaną obecnie na zajęciach języka polskiego. Wśród eksponatów prezentowanych w muzeum znajdują się pierwsze wydania niektórych utworów Zygmunta Krasińskiego, portrety rodziny, a także pianino marki „Erard”, w wyborze którego pomagał poecie sam Fryderyk Chopin.

Następnie udaliśmy się czerwonym szlakiem (Orlich Gniazd) przez Pabianice do Zrębic. W Zrębicach znajduje się kościół wykonany z drzewa modrzewiowego z XVI wieku. Ozdobą głównego ołtarza jest obraz św. Idziego, patrona wsi i kościoła. Sokole Góry mają swoje tajemnice i legendy i po drodze je poznawaliśmy. Ostatnim etapem naszej wyprawy był Olsztyn z ruinami okazałego zamku.

Przyroda szczodrze obdarowała te okolice – wapienne wzgórza, ostańce, jaskinie, źródła. Historia zostawiła po sobie ciekawe zabytki. To wszystko i miła atmosfera sprawiły, że zadowoleni wróciliśmy do szkoły.