Zespół Szkół Technicznych
ogłasza nabór do projektu mobilności
„Hiszpańskie praktyki szansą na rozwój zawodowy i osobisty”
POWERVET-2018-1-PL01-KA102-049262
finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój PO WER w ramach projektu “Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego“.
REGULAMIN REKRUTACJI
1.Celem projektu jest:
– podniesienie efektywności kształcenia oraz poziomu kompetencji zawodowych, społecznych i językowych uczestników ze szczególnym uwzględnieniem ich znaczenia na rynku pracy;
– zdobycie praktyki w urządzaniu i pielęgnacji ogrodów publicznych i historycznych w warunkach hiszpańskich;
– zdobycie doświadczenia zawodowego w hiszpańskim przedsiębiorstwie z branży energetyki odnawialnej, budownictwa i inżynierii sanitarnej;
– eliminacja barier społecznych, komunikacyjnych i finansowych oraz umożliwienie uczestnikom rozwoju osobistego w zakresie komunikacji międzykulturowej;
– wzmacnianie międzynarodowego wymiaru szkolenia zawodowego oraz podniesienie atrakcyjności nauczania poprzez ofertę ciekawego programu praktyk.
2. II etap projektu obejmuje organizację miesięcznych praktyk w Granadzie (Hiszpania) w październiku 2020 roku dla 15 uczniów technikum architektury krajobrazu w Zespole Szkół Technicznych w Częstochowie. Miejscem praktyk będą parki i zabytkowe ogrody w Granadzie, w regionie Andaluzji (południe Hiszpanii). Rekrutacją objęci są uczniowie klas I, II i III 2019/2020.
UWAGA: pierwszeństwo w naborze mają uczniowie, którzy nie uczestniczyli jeszcze w praktykach zagranicznych.
3.Dofinansowanie projektu pokrywa:
– zakwaterowanie w siedzibie organizacji przyjmującej;
– pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie);
– ubezpieczenie;
– transport do miejsca stażu (przelot, dojazd na lotnisko) oraz transport lokalny;
– przygotowanie pedagogiczno – językowe (kurs języka angielskiego, kurs podstaw języka hiszpańskiego,
10 godzin zajęć z przedmiotów zawodowych, 2 godziny zajęć z pedagogiem i 3 godziny warsztatów na
temat tworzenia CV)
– program kulturowy, obejmujący wycieczki tematyczne i krajoznawcze do znaczących obiektów kulturowych.
4. Wymagania dla uczestników:
– co najmniej komunikatywna znajomość języka angielskiego;
– wysokie kompetencje zawodowe;
– predyspozycje osobowościowe, odporność na stres oraz wysoka kultura osobista.
5. Szczegółowe kryteria rekrutacji:
- średnia ocen końcoworocznych (świadectwo) – maksymalnie 10 pkt
- oceny końcoworoczne z przedmiotów zawodowych – maksymalnie 10 pkt
- ocena końcoworoczna z języka angielskiego – maksymalnie 10 pkt
- oceny na półrocze – rok szkolny 2018/2019 – maksymalnie 10 pkt
- test pisemny z przedmiotów zawodowych (50% punktów na zaliczenie) – maksymalnie 50 pkt
- rozmowa kwalifikacyjna z języka angielskiego (50% punktów na zaliczenie) – maksymalnie 40 pkt
- wyniki rozmowy z pedagogiem szkolnym, która określi psychologiczne predyspozycje kandydatów do uczestnictwa w stażu – maksymalnie 5 pkt
- informacje dotyczące zachowania ucznia otrzymane od wychowawcy klasy – maksymalnie 5 pkt
- frekwencja (powyżej 65 % obecności w I semestrze roku szkolnego 2018/2019) – maksymalnie 10 pkt
- praca i zaangażowanie na rzecz szkoły – ocena dyrektora ZST – maksymalnie 10 pkt
RAZEM: 160 pkt
Kandydaci mają obowiązek przystąpienia do wszystkich etapów rekrutacji.
6. Z grupy osób z najwyższą punktacją wybranych zostanie 15 uczestników. Pozostałe osoby, które przejdą pomyślnie rekrutację znajdą się na liście rezerwowej, w kolejności według uzyskanej liczby punktów. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w czasie rekrutacji, pierwszeństwo mają: sieroty, kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, uczniowie posiadający trudną sytuację materialną lub rodzinno-socjalną. Ostateczna lista uczestników oraz ewentualna lista rezerwowa zostanie ustalona przez Komisję Rekrutacyjną w składzie: Zespół Projektowy (koordynator projektu oraz nauczyciele przedmiotów zawodowych – współautorzy projektu), nauczyciele języka angielskiego, pedagog szkolny, wychowawcy klas objętych rekrutacją, Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych. Wyniki poszczególnych etapów rekrutacji wraz z uzasadnieniem będą do wglądu dla kandydatów. Kandydat będzie miał 7 dni na odwołanie się od wyniku. W ramach procedury odwoławczej komisja rekrutacyjna będzie analizować ponownie wynik kandydata i wyda ostateczną decyzję na piśmie.
7. Uwaga: Komisja Rekrutacyjna zastrzega sobie prawo do wykreślenia uczestników z listy po zakończeniu rekrutacji w przypadku:
– licznych nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach przygotowujących do wyjazdu;
– niewypełniania obowiązku nauki (wagary);
– problemów wychowawczych;
– nieklasyfikowania lub ocen niedostatecznych na koniec roku szkolnego 2019/2020.
Uczestnik wykreślony z listy po rozpoczęciu kursu językowego zostanie obciążony finansowo za zajęcia, które już się odbyły. Uczestnik wykreślony z listy po rezerwacji biletów lotniczych zostanie obciążony kosztami przebukowania biletu. Wyjątki – udokumentowane problemy zdrowotne.
8.Terminy rekrutacji oraz materiały pomocnicze.
Marzec 2020 – analiza średniej ocen kandydatów;
– rozmowa kwalifikacyjna z języka angielskiego;
– testy z przedmiotów zawodowych;
– konsultacje z pedagogiem szkolnym i wychowawcami.
Kwiecień 2020 – ustalenie listy rankingowej i ogłoszenie wyników rekrutacji.
UWAGA: Zagadnienia do rekrutacji, terminy oraz miejsce egzaminów zostaną podane w osobnej informacji.
9. Zgłoszenia kandydatów w postaci wypełnionego FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO prosimy składać do dnia 1 marca 2020 do koordynatora projektu pani Aleksandry Barasińskiej lub pani Joanny Tomczak.