Cykl „Let’s celebrate with English in ZST” to seria spotkań, podczas których uczniowie zdobywają wiedzę na temat świąt w krajach anglojęzycznych. Spotkania odbywają się w języku angielskim, uczniowie rozwiązują zadania, oglądają filmy, wykonują prace i biorą udział w konkursach. W ten sposób poprawią swoje kompetencje językowe, dowiadują się ciekawych rzeczy na temat krajów anglojęzycznych, a także pracując w grupach integrują się, wspólnie rozwiązują problemy i rozwijają swoją kreatywność.
Podczas planowania i przygotowania tegorocznej „edycji” cyklu wykorzystano wiedzę i umiejętność zdobyte podczas kursu „Innovative teaching methods for teachers, schools and adult education staff”. Kurs odbył się w ramach programu Erasmus + , zorganizowany został przez Erasmus Learning Academy i miał miejsce w Palermo. W kursie uczestniczyły nauczycielki języka angielskiego Elżbieta Suckiel-Żurkowska i Justyna Sobczyk-Szwed, które są organizatorkami cyklu „Let’s celebrate”.
W trakcie kursu nauczycielki miały możliwość zdobycia teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat różnych innowacyjnych metod nauczania stosowanych w edukacji (edukacja nieformalna, interaktywne gry edukacyjne, multimedia w nauczaniu, edukacja outdoorowa, nauka poprzez doświadczanie, praca metodą projektu). Informacje te oraz przykłady zadań zostały wykorzystane podczas kolejnych spotkań:
– metody aktywizujące (burze mózgów, dyskusje w grupach, inscenizacje)
- Thanksgiving Day – grupy otrzymały pytanie „What are you grateful for?”, po dyskusji przygotowywały plakaty ilustrujące ich wspólną odpowiedź na to pytanie
- Święta Bożego Narodzenia – przygotowanie scenki pt. „Christmas” z wykorzystaniem podanych wyrazów
– praca z narzędziami ICT, gry edukacyjne
- aplikacja do tworzenia gier edukacyjnych „Bamboozle” wykorzystana do zajęć na temat Świąt Bożego Narodzenia i Walentynek
– „blended learning” – mieszane uczenie
- wykorzystanie platformy online „Padlet” do wymiany informacji na temat Świąt Wielkanocnych z uczniami ze szkoły w Hiszpanii i w Czechach
– „learning by doing” – nauka poprzez doświadczenie
- wykonywanie prac plastycznych np. ozdabianie dyni podczas spotkania na temat Halloween (uczniowie pracują w grupie tworzą jedną pracę, porozumiewają się po angielsku, używają słownictwa związanego z Halloween, czynnościami i materiałami plastycznymi)
- zabawy ruchowe podczas spotkania na temat Halloween oraz Walentynek- uczniowie porozumiewają się po angielsku, używają odpowiedniego słownictwa oraz form gramatycznych
– edukacja outdoorowa z wykorzystaniem aplikacji Actionbound, edukacja nieformalna
- spotkanie podsumowujące cykl, na temat wakacji, opracowanie gry terenowej z użyciem aplikacji Actionbound, spacer po Częstochowie i zwiedzanie galerii sztuki (praca ze słownictwem związanym z wakacjami i kulturą).
Do zobaczenia w kolejnej edycji!