Perły Andaluzji

W ostatni weekend mieliśmy okazję zobaczyć najbardziej malownicze miejsca w Andaluzji.

W sobotę udaliśmy się w podróż przez Góry Betyckie do miasta Granada. Tu najpierw wyruszliśmy w kierunku zabytkowej Katedry Najświętszej Maryi Panny od Wcielenia w Grenadzie (Cateral de Santa Maria de la Encarnacion). Najpierw podziwialiśmy cudowną architekturę katedry z zewnątrz, po czym udaliśmy się do przepastnego wnętrza katedry, co możecie podziwiać na zdjęciach poniżej. Po zwiedzeniu całej katedry udaliśmy się do Kaplicy Królewskiej (Capilla Real), w której pochowani są katoliccy królowie Hiszpanii. Następnie ochotnicy razem z opiekunami udali się do dzielnicy arabskiej Albaicin w Granadzie, z której podziwialiśmy panoramę miasta oraz pałacu Alhambra, do którego udaliśmy się później całą grupą. Niezwykle urzekły nas piękne ogrody pałacu oraz jego zabytkowe wnętrze. Nasi przewodnicy zapewnili nam ciekawą lekcję historii, opowiadając o barwnej przeszłości tego wspaniałego obiektu, którego zdjęcia możecie oglądać poniżej. W drodze powrotnej do Malagi mieliśmy okazję zobaczyć najwyższy szczyt w górach Sierra Nevada i jednocześnie w całej europejskiej Hiszpanii – Mulhacen, którego wysokość wynosi 3 479m n.p.m.

W niedzielę zobaczyliśmy położoną nad Malagą twierdzę Alcazaba, zbudowaną – podobnie jak Alhambra – przez Maurów. I znów podziwialiśmy piękne, kolorowe ogrody z nieodłącznymi elementami wodnymi . Z terenu zamku rozpościerał się fantastyczny widok na morze i miasto, którego próbkę możecie zobaczyć poniżej.

Ale współczesna Malaga to nie tylko historia. W czasie graffiti tour zobaczyliśmy sztukę jak najbardziej współczesną. Twórcy z całego świata dostali do dyspozycji ogromne powierzchnie w artystycznej dzielnicy Soho. Już same tytuły kolejnych murali :„Wyścig ze śmiercią”, „Taniec Wenus z marynarzem” pokazują, że tematyka współczesna przeplata się z mitologiczną. A w ostatnim kolejno zaprezentowały nam się symbole i znaki rozpoznawcze Mãlagi, każdy z nich symbolizował coś innego i odpowiadał za inną literkę, a całość złożyła się w napis „Hola welcome to Spain”.