Rekrutacja 2016/2017


Rekrutacja 2016/2017

Kryteria rekrutacji obowiązujące w Zespole Szkół Technicznych w Częstochowie, Al. Jana Pawła II 126/130

w roku szkolnym 2016/2017

w Technikum Nr 12 im. Jana Pawła II

i Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 10 im. Jana Pawła II

Opracowane na podstawie Postanowienia Śląskiego Kuratora Oświaty

Nr OP-DO.110.2.4.2016 z dnia 29.01.2016 r.

w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów do klas pierwszych gimnazjów, klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych, na semestr pierwszych szkół policealnych, do szkół podstawowych dla dorosłych, klas pierwszych gimnazjów dla dorosłych i klas pierwszych liceów ogólnokształcących dla dorosłych na rok szkolny 2016/2017.

Na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późń. zm. ) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i poszczególnych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1942).

Rekrutacja na rok szkolny 2016/2017 w szkołach ponadgimnazjalnych prowadzona będzie w formie elektronicznej – szczegóły na stronie www.slaskie.edu.com.pl. Każdy uczeń kończący gimnazjum może zadeklarować chęć kontynuowania nauki w dowolnej ilości oddziałów w każdej z trzech wybranych przez siebie szkół. Uczniom spoza Częstochowy, którzy nie mają dostępu do Internetu dane wprowadza do systemu administrator urzędujący w szkole(pok. nr 12).

I. Dokumentacja:

  1. Podanie z potwierdzeniem zgody rodziców lub prawnych opiekunów – wydrukowane z systemu elektronicznej rekrutacji.
  2. Oświadczenie kandydata z zaznaczeniem języka obcego wiodącego (poziom rozszerzony) realizowanego w gimnazjum
  3. 3 zdjęcia – podpisane na odwrocie
  4. Karta zdrowia – dostarczyć z oryginałami
  5. Kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, poświadczone przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył
  6. Umowa o pracę lub zaświadczenie od pracodawcy o zamiarze zawarcia umowy o pracę w celu nauki zawodu z dniem 1 września 2012 r. (dotyczy uczniów – pracowników
    młodocianych) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu ( Dz. U. z 2010 r. Nr 244, poz. 1626),
    rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. Nr 60, poz. 278 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie przypadków, w których wyjątkowo jest dopuszczalne zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób nie mających 16 lat, które ukończyły gimnazjum oraz osób nie mających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum (Dz. U. z 2002 r. Nr 214, poz.1808).
  7. Zaświadczenie lekarskie lub oświadczenie rodziców (opiekunów prawnych)o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie zgodnie z
    rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U z 2010 r. Nr 155, poz. 1045). Niedostarczenie ww. zaświadczenia w terminie określonym przez szkołę będzie skutkować skreśleniem kandydata z listy przyjętych kandydatów.
  8. Zainteresowani kandydaci dołączają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej w przypadku kandydatów niepełnosprawnych.

II. Termin składania dokumentów:

od 6 maja 2016 r. do 21 czerwca 2016 r.

Technikum nr 12 im. Jana Pawła II

Zawód

Zajęcia edukacyjne

Technik budownictwa Język polski, geografia, zajęcia techniczne,

informatyka

Technik budownictwa

Innowacja pedagogiczna:

Poznanie specyfiki budownictwa wojskowego z elementami rekonstrukcji i renowacji militarnej

Język polski, historia, plastyka, informatyka
Technik architektury krajobrazu Język polski, biologia, zajęcia techniczne,

informatyka

Technik urządzeń sanitarnych Język polski, geografia, zajęcia techniczne,

informatyka

Technik urządzeń i systemów energetyki

odnawialnej

Język polski, geografia, zajęcia techniczne,

informatyka

  

Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 10im. Jana Pawła II

Zawód Zajęcia edukacyjne
– Monter zabudowy i robót

wykończeniowych w budownictwie

– Monter sieci instalacji i urządzeń

sanitarnych

– Dekarz

– Betoniarz – Zbrojarz

-Modelarz odlewniczy

– Operator maszyn i urządzeń odlewniczych

Język polski

Geografia

Zajęcia techniczne

Informatyka

Szkoła zapewnia praktyczną naukę zawodu i zajęcia praktyczne w każdym zawodzie.

 

III. Wyniki egzaminu gimnazjalnego przestawione w procentach przelicza się następująco:

  1. język polski – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent
  2. B historia i wiedza o społeczeństwie- 0,2 punktu za każdy uzyskany procent
  3. C matematyka – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent
  4. D przedmioty przyrodnicze- 0,2 punktu za każdy uzyskany procent
  5. E język obcy nowożytny na poziomie podstawowym- 0,2 punktu za każdy uzyskany procent

IV. Punkty za oceny z zajęć edukacyjnych przelicza się następująco:

  1. Ocena celująca – 20pk,
  2. Ocena bardzo dobra – 16 pkt,
  3. Ocena dobra – 12 pkt,
  4. Ocena dostateczna – 8pkt,
  5. Ocena dopuszczająca – 2pkt.

V. Za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem kandydat otrzymuje 5 pkt.

VI. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

  1. Tytułu finalisty konkursu przedmiotowego- przyznaje się 10 punktów
  2. Tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 pkt
  3. Tytuł finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego- przyznaje się 5 pkt.

VII. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

  1. Dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów
  2. Dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów
  3. Dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów
  4. Tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów
  5. Tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów
  6. Tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.

VIII. Za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt. VI i VII, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły na szczeblu:

  1. Międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty
  2. Krajowym – przyznaje się 3 punkty
  3. Wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty
  4. Powiatowym- przyznaje się 1 punkt.

IX. W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, maksymalna liczna punktów możliwych do uzyskanie za wszystkie osiągnięcia wynosi 13.

X. Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 2 punkty.

XI. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, chemii, fizyki, geografii i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskane z:

  • języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się po 20 punktów
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 16 punktów
  3. dobrym – przyznaje się po 12 punktów
  4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty
  • historii i wiedzy o społeczeństwie oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 16 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się po 12 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaj się po 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 2.

  • biologii, chemii, fizyki i geografii oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się po 20 po
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 16 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się po 12 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaj się po 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 4.

XII. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienie do egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, przelicza się na punkty ocenę z języka obcego nowożytnego wymienioną na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie oceny wyrażonej w stopniu:

  1. celującym – przyznaje się po 20 po
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 16 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się po 12 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaj się po 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

 

XIII. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego, przelicza się na punkty, w sposób określony w pkt. 11, oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub dana część egzaminu gimnazjalnego, których dotyczy zwolnienie.

XIV. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

XV. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą. Wymienione kryteria mają jednakową wartość.

XVI. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w wyniku postępowania rekrutacyjnego brana będzie pod uwagę średnia ocen z przedmiotów obowiązkowych uzyskanych przez kandydata na świadectwie ukończenia gimnazjum.

XVII. Do wszystkich oddziałów Technikum nr 12 przyjmowani są kandydaci, którzy w postępowaniu kwalifikacyjnym uzyskali co najmniej 60 punktów. Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału w kolejności zgodnej z liczbą punktów.

XVIII. Szczegółowe terminy rekrutacji:

 

Termin w postępowaniu Termin w postępowaniu Rodzaj czynności
    rekrutacyjnym uzupełniającym
Od 6 maja

do 21 czerwca

Od 22 do 27 lipca Wprowadzanie danych kandydatów przez Internet oraz składanie
wniosków o przyjęcie do wybranych szkół.
Kandydaci składają wniosek jedynie w szkole pierwszego wyboru.

Do

wniosku należy dołączyć dokumentację potwierdzającą spełnianie
przez kandydata kryteriów, o których mowa w pkt. 16
i 17 Regulaminu Rekrutacji.
Od 24   do 28 czerwca Dostarczanie do szkoły pierwszego wyboru świadectwa ukończenia
gimnazjum i zaświadczenia
o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
Do 30 czerwca Do 29 lipca Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do
szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata
warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu
rekrutacyjnym
15 lipca 19 sierpnia Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych do szkoły z podziałem na oddziały
Do 19 lipca Do 19 sierpnia Wydanie przez szkołę skierowania na badania lekarskie kandydatowi
z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru
kształcenia w danym zawodzie w jednej szkole, w przypadku złożenia
przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły
Od 15 do 21 lipca Do 23 sierpnia Potwierdzanie przez kandydatów woli uczęszczania do   wybranej
szkoły poprzez   dostarczenie oryginału świadectwa   ukończenia
gimnazjum i   oryginału zaświadczania o   szczegółowych wynikach
egzaminu gimnazjalnego, o ile nie został
One złożone   w uzupełnianiu wniosku   o przyjęcie do   szkoły
ponadgimnazjalnej, a także zaświadczenia lekarskiego zawierającego
orzeczenie o   braku przeciwskazań do   podjęcia praktycznej nauki
zawodu.
22 lipca Do 31 sierpnia Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

Regulamin Rekrutacji w Zespole Szkół Technicznych na rok 2016/2017 opracowała

Komisja Rekrutacyjna w składzie:

  1. Małgorzata Rajca
  2. Waldemar Świerczyński
  3. Aneta Ślęzak
  4. Kamila Kowalczyk
  5. Sylwia Glińska
  6. Patrycja Rozpondek
  7. Joanna Tomczak
  8. Agnieszka Orman- Kazik
  9. Katarzyna Walasek
  10. Marcin Ciura
  11. Małgorzata Wójcik
  12. Małgorzata Gąsior

 

Zatwierdził:

Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych – mgr Rafał Piotrowski

Wzór teczki